انواع سمعک عینکی
نوشته شده توسط : رومینا علامه

اگر اشــکال موجی پتانسیل برانگیخته شنوایی به طور متعدد تکرار شــده در تحت شـرایط ثبت و تحریکی خاص ( همه اشکال موجی با محرک کلیک ارائه شده به یک گوش یکسان و با شدت تحریکی یکسان ثبت شوند ) با یکدیگر جمع شوند ، شکل موجی تولید می کنند که در واقع نتیجه تعداد سوئیپ های ترکیب شده است. ( تکرار محرک ) یعنی اگر چهار شکل موج معدلگیری شده ( هر کدام دارای 1000 سوئیپ) با هم جمع شوند ، شکل موج حاصل بر اساس تعداد کلی 4000 سوئیپ پایه ریزی شده است. جمع کردن دیجیتالی اشکال موجی می تواند یک تکنیک قدرتمندی برای افزایش نسبت سیگنال به نویز باشد. از نظر بالینی تکنیک جمع کردن اشکال موجی سمعک عینکی به صورت دیجیتال موجب استفاده بهتری از زمان شده و از نظر آماری ترجیح داده می شود که در ابتدا دو یا حتی اشکال موجی بیشتری را برای یک سری از پارامترهای اندازه گیری با تعداد نسبتا متعادلی از سوئیپ ها ثبت کنیم ( تکرارپذیری را بررسی کنید) و سپس اشکال موجی را با یکدیگر برای محاسبه دامنه و زمان نهفتگی جمع کنیم. ( به جای ثبت یک شکل موج منفرد برای کل تعداد سوئیپ ها ) مزیت دیگر در اینکه اول اشکال موج را تکرار کنیم و سپس آنها را با یکدیگر جمع کنیم این است که اشکال موجی غیر معمول ( اشکال موجی دارای میزان زیادی نویز ) از معدلگیری کلی حذف می شوند. (در فرآیند اضافه کردن امواج به یکدیگر مشارکت نمی کنند. ) با معدلگیری مداوم در طی تعداد زیادی از سوئیپ ها این اطلاعات پتانسیل برانگیخته شنوایی دارای نویز در فرآیند جمع کردن اشکال موجی مشارکت خواهند کرد و شکل موج را آلوده خواهند کرد. حذف run های نویزی روش ساده ای برای افزایش نسبت سیگنال به نویز است.

 

کاربردهای بالینی تفریق کردن اشکال موجی از یکدیگر :

الف ) اشکال موجی ثبت شده به طور همزمان با آرایش الکترودی همانسویی و دگرسویی ( Fz-Ai و Fz-Ac ) می توانند برای استنتاج یک آرایش الکترودی افقی استفاده شوند. به طور خلاصه تئوری بردارها پیش بینی می کند و مطالعه بالینی تایید می کند که  کم کردن ثبت دگرسویی Fz-Ac از ثبت همانسویی Fz-Ai منجر به شکل موج افقی می شود. ( Ac-Ai ) اعتبار این تکنیک به آسانی توسط کم کردن شکل موج افقی مشتق شده از شکل موج واقعا ثبت شده به طور همزمان توسط آرایش الکترودی گوش به گوش اثبات می شود. نتیجه یک خط صاف است. نشان می دهد که دو شکل موج افقی ( واقعی و به طور دیجیتالی ثبت شده ) مشابه یکدیگر هستند. بنابراین یک نشانه آشکار از کم کردن دیجیتالی ، قابل دسترس بودن اطلاعات پتانسیل برانگیخته شنوایی سه کاناله از فقط ثبت دو کاناله است.





:: برچسب‌ها: سمعک , سمعک اتیکن , سمعک اینترتون , سمعک استارکی , سمعک فوناک , سمعک زیمنس , سمعک ویدکس , سمعک یونیترون , انواع سمعک , انواع سمعک ها , خرید سمعک , قیمت سمعک , سمعک هوشمند ,
:: بازدید از این مطلب : 20
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 18 ارديبهشت 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: